Monday, August 12, 2019

Bisik Pada Hati 💚


Tulisan ini berbentuk peribadi
Ape yg ku lalui sebulan yg lalu
Tanggal 18.6.2019 kami terima berita yg adik ipar pd adik sy yg no 4 masuk hospital disebabkan denggi.
19.6.2019, kami terima lg berita yg tiba2 sahaja adik ipar jadi kritikal. Dr wad biasa ke pemantauan dan terus ke icu . Allahu..x terkata 😥.
Adik wasap minta doakan utk dia sbb tgh kritikal .

Allahu..hati ku berkata kenapa tiba2 mcm nie 😭

Doktor x mahu beri harapan. Hanya buat yg terbaik sbb adik ipar masih muda. 29 Tahun.
Saya x pasti bape hari adik ipar ditidurkan. Mungkin dlm 5-6 hari. Saya ade melawat nya.
Melihat kan wayar & mesin utk pernafasan nya terasa luluh hati ini.
Tapi..kami semua perlu kuat . Kuat utk adik yg sedang sarat mengandung 😥.

Alhamdulilah, bape hari slps itu ade perkembangan. Jantung & paru2 dlm keadaan ok. Cuma masih perlu jalankan dialisis. Masih gunakan mesin utk sokongan pernafasan. X boleh byk bercakap.

Entah macam mana adik ipar perlu ditidurkan semula. Allahu..benda tue sgt2 menakutkan buat kami.
Kenapa masih perlu ditidurkan lagi ?
Org lain pun denggi..tapi x mcm nie 😭
Semua nya bermain difikiran ku..
Hospital ampang tue dah menjadi rutin buat adik ku.

Sudah menjengah ke bulan July ..
Keadaan adik ipar masih seperti biasa 😔
Kami mengharapkan keajaiban berlaku
Sedarlah Mohammed Khairi
Semua org sedang tunggu..
In Sha Allah, bayi dlm kandungan perempuan.

Waktu adik ipar sedar dia sempat borak2 ngan emak & adik beradik nya yg lain. Sempat juga berseloroh usik mengusik
 Sbb kita x nak tunjukkan kesedihan depan dia. Semua org kena kuat.

Doctor yg merawat adik ipar selalu berikan kata positif yg dia boleh sihat.
Tapi..siapa kita yg mampu lawan KehendakNya.
Doctor sahkan yg adik ipar x boleh bergantung pada mesin. Perlu kan alternatif lain. Doctor cadangkan utk tebuk pernafasan.

Allahu..smpai tahap mcm nie 😭
Ape yg mampu kami buat jika itu boleh selamatkan nyawanya.
Mmg akan ade risiko sbb dia ade asma.
Kalau lepas pun penjagaan teliti sgt2 diperlukan.
Kami buntu. Adik juga buntu.
Tp ...tiada pilihan. ..adik tetap benarkan. Ape jua risiko kami hadapi.

Sabtu, 13.7.2019- adik beritahu yg Khairi bersin malam tadi & menyebabkan alat pernafasan tercabut. So, doctor tukarkan dengan alat lain. Dan alhamdulilah ade perkembangan. Jika ok, mungkin x perlu ditebuk.
Ahad - 14.7.2019 - aku dapat lihat adik ipar dlm keadaan sedar. Ade air mata di wajah nya. Ku tahan air mata ku.. 😔
Allah..beri kesembuhan padanya

Tiada ape yg aku minta sekarang.
Hanya mahu melihat dia sembuh
Kembali pd isteri, anak & keluarga nya

Aku kehabisan kata2 & air mata
Ibarat saat dimedan perang..
Saat pedang dihujung leher ku..sungguh aku merayu Ya Allah...😭😭

16.7.2019 - 3 am . Adik terima panggilan tepon yg suami nya kritikal. Allahu..sggh, terasa luluh jantung ini. Kami bersiap & bergegas ke hospital. Hening sungguh suasana nya.
Dlm hati ku terus berdoa & berzikir mengharapkan keajaiban.

Bantu kami Ya Allah..
Sggh..Kami X Berdaya 😭😭😭

Doctor sahkan ade kuman baru dlm badan nya.
Organ2 dalam dah bekerja terlalu kuat utk lawan segala kuman sebelum nie.
Antibiotik yg terlalu kuat pun x mampu utk melawan disebabkan badan dah terlalu lemah 😥.

Doctor hanya minta kami berserah pd Allah.
Panggil semua saudara mara & sahabat utk melihat nya buat kali terakhir.

Penantian kami berakhir pd jam 7.21 pm.
Allah..😭😭😭
Ku bisik pada hati.. hati, bertabah ye..semua nya sudah tertulis.

Adik ipar ku pergi meninggalkan semua 😭😭
Alfatihah buat mu
Kami ampunkan segala dosa2 mu.
Kami halalkan segala nya
Semoga Allah ampunkan dosamu & ditempatka  kalangan org2 beriman.

Ku bisik pada hati
Ku mencari hikmah disebalik yg terjadi
Jika Allah berkehendak kan dia hidup..
Pasti dia akan hidup

Tapi..Kenapa Allah Aturkan begini ?

Aku pujuk hati
Aku Hanya Hamba
Yg x boleh mempersoalkan aturan Nya

Allah..Ampun kan Aku Ya Allah..

Kerna Aku Hanya Hamba

Yg Aku Kerna Percaya..
Aku, Org2 Yg Aku sayang..
Pasti akan Pergi Jua 😥😥

Aku Bisik Pada Hati
Redha Lah Dgn KetentuanNya
Pasti Aku Akan Pelajari Hikmah Nya 💚

#myjourney

No comments:

Post a Comment